()  ,     !
  • fotobox13.jpg
  • fotobox4.jpg
  • fotobox11.jpg
  • fotobox3.jpg
  • fotobox1.jpg
  • fotobox10.jpg
  • fotobox14.jpg
  • fotobox8.jpg
  • fotobox9.jpg
  • fotobox12.jpg
  • fotobox2.jpg

 

 

 

В начале      Коледж заснований в червні 1951 року постановою Ради Міністрів СРСР № 99-40с від 11 січня 1951 року.
     12 червня 1951 начальник Головного управління цивільної авіації підписав наказ № 0202 про створення на базі Криворізького льотного училища і Арзамаської школи радистів нового навчального закладу - Криворізького авіаційного училища спецслужб цивільного повітряного флоту, скорочено - КРАУСС ЦПФ (рос. КРАУСС ГВФ).
     Восени 1951 був проведений перший набір - 122 курсанти за двома спеціальностями:
          - Технічна експлуатація електричного, світлового та радіообладнання повітряних суден;
          - Технічна експлуатація авіаприладів повітряних суден.
     За цими двома спеціальностями було відкрито також заочне відділення.

     Ми приїхали сюди в червні 1951 року народження, розвантажилися тут, на Змичці. - Згадує Семен Ісакович Плоткін, викладач, що працює з дня заснування коледжу до наших днів - Тут паслися корови. Це була змичка між містом і селом. Спочатку у нас було п'ять будиночків. Двоповерхових. Це була вся база, плюс їдальня.

Наша территория в 1951 г. Один из старых учебных корпусов

Семён Исакович Плоткин      Семен Ісакович Плоткін - відмінник освіти України, відмінник Аерофлоту, загальний педагогічний стаж 57 років, з них 55 років віддано Криворізькому авіаколеджу. Працює з дня заснування цього навчального закладу. Навчив більше 5 тисяч курсантів і слухачів. Спроектував 7 аудиторій і кабінетів. Створив 100 лабораторних і демонстраційних установок, деякі з яких удостоювалися медалі на ВДНГ. Він автор двох підручників, трьох навчальних посібників і більше ста навчально-методичних розробок. Семен Ісакович - творець авторської педагогічної школи в області інтенсивного навчання.

     Перших випусків виявилося два. А вся справа в тому, що в 1952 році в Кривий Ріг перевели курсантів третього курсу Ризького училища, і рік потому рижани стали випускниками КРАУССу. А тим часом підійшов до випуску і криворізький набір. Ці курсанти закінчили училище в 1954 році, і теж з повним правом вважають себе першими випускниками. Деякі з них - заслужений вчитель України Володимир Якович Хольний, відмінник освіти Анатолій Петрович Стретович досі працюють у рідному навчальному закладі. І вже кому як не їм відчувати ті гігантські зміни, той величезний шлях, який пройшов за півстоліття КРАУСС.

Стоянка самолетов ЛИ-2 на месте нынешней столовой Этот клуб привезли из Арзамаса


Николай Андреевич Овсиенко      І, якщо згадувати спочатку, звичайно потрібно віддати належне першому начальнику училища, Миколі Андрійовичу Овсієнко. Йому стояло нелегке завдання - при практично повній відсутності матеріально-технічної бази, в найкоротші терміни налагодити навчальний процес. П'ять непристосованих приміщень, чотири поршневі літаки, привезений з Арзамаса в розібраному вигляді клуб і дещо з обладнання - ось, мабуть, і все, що було в розпорядженні нового училища. Протягом року були обладнані перші лабораторії - пілотажно-навігаційних приладів, електро- і радіоустаткування, гіроприладів, був укомплектований викладацький склад.

Первая лаборатория электротехники Лаборатория гироприборов

     1 жовтня 1952 на базі КРАУССу відкрилися курси удосконалення інженерного складу Аерофлоту, так званий КУІНЖ. КРАУСС розвивався стрімко - ледве вийшли на трасу нові літаки (перший у світі реактивний ТУ-104, потім літаки другого покоління ІЛ-62 і ЯК-40), фахівці КРАУССу першими вивчають складне устаткування і першими обслуговують його в центральних аеропортах країни.

Нова сторінка історії була відкрита в 1955 році. У КРАУСС приїхав з Ульяновська Степан Максимович Степан Максимович СавченкоСавченко, новий начальник училища. Він вирішив, що училищі не буде перебазуватися, і почалося будівництво.
     У 1958 році вперше збільшився набір курсантів до 150 чоловік. У 1960 році вводиться в експлуатацію новий 4-поверховий навчальний корпус, котельня, житловий будинок.
     10 січня 1960 в училищі почалася перепідготовка авіаційних спеціалістів з країн народної демократії. Першими були фахівці з Народної Республіки Болгарії та Німецької Демократичної Республіки.
     З вересня 1961 набір курсантів збільшився до 320 чоловік. У тому ж році побудовані лабораторний корпус і їдальня.
     У 1964 році вводиться в експлуатацію зимовий клуб на 570 місць. У 1966 році - молодіжний зал відпочинку, в 1967 році - 5-ти поверховий гуртожиток для курсантів та амбулаторія з лікувальними кабінетами. Все це дозволило збільшити набір до 500 чоловік.
     У 1967-1968 роках був побудований лабораторний корпус на навчальній авіаційно-технічній базі (НАТБ).
     Протягом перших 10-12 років була побудована основа, яка дозволила від 300 курсантів перейти на підготовку 2100, оскільки Аерофлот потребував кадрів. 60-ті та 70-ті роки були роками бурхливого розвитку. Один за іншим виростають нові навчальні, лабораторні та житлові корпуси. Новий спортивний комплекс, гуртожитки, зимовий і літній клуб - все побудовано методом народної будови, а простіше кажучи - від закладки першого каменю до оздоблювальних робіт - все зроблено руками викладачів і курсантів.

Народная стройка Народная стройка
Строим летний клуб Нам тесно - надстройка третьих этажей

Анатолий Николаевич Голяк      Для практичної підготовки навчальна авіаційно-технічна база поповнилася літаками і вертольотами: Іл-12, Іл-14, Ан-2, Ту-104, Мі-4, Мі-8, Іл-18, Ан-10, Ан-24 та іншими.
     У 70-80 роки НАТБ училища поповнилася новою авіаційною технікою: Як-40, Ан-24, Ту-134, Ту-114, Ан-12, вертольотами різних модифікацій. У зв'язку з виходом на трасу літаків Ту-154 та Як-40 зросла і потреба в курсантах. Директивно вона була збільшена до 600 осіб.
     Наказом Міністра цивільної авіації СРСР № 165 від 16 серпня 1974 Криворізьке авіаційне училище спецслужб цивільної авіації було перейменовано в Криворізьке авіаційно-технічне училище цивільної авіації (КРАТУ ЦА, рос. КРАТУ ГА).
     Традиція масового будівництва продовжилася і надалі, під керівництвом нового начальника - Анатолія Миколайовича Голяка (з 1973 року). У 1979 році Криворізьке авіатехнічне училище в огляді-конкурсі житлових містечок отримало диплом першого ступеня Міністерства цивільної авіації.





Вадим Алексеевич Шачков      На початку 80-х була розроблена концепція розвитку та покращення навчального закладу. У цей час училище очолював Вадим Олексійович Шачков. У відповідності з цією програмою був побудований навчальний корпус на 1200 місць, корпус навчальної авіаційно-технічної бази, 2 житлових будинки на 60 і 70 квартир, дитячий садок, спортивний зал, проведено реконструкцію котельні. Практично подвоїлися навчальні та виробничі площі. Куплені нові літаки Ту-154, Як-42, Ту-134 та комп'ютерна техніка. До того часу слава Криворізького авіатехнічного училища вийшла далеко за межі Радянського Союзу. Фахівців з технічної експлуатації авіаобладнання і електрорадіоустаткування літаків готували тільки в Кривому Розі. Сюди приїжджали, і, витримуючи величезний конкурс, залишалися вчитися абітурієнти з усіх куточків країни.




Иностранные учашиеся      А, крім того, тут здобували освіту курсанти з Північної Африки, Латинської Америки, Азії, Індії та арабських країн.








Первые выпускницы КРАУССА      У 1989 році вперше дипломи отримали дівчата, випускниці за фахом радіотехніки і приладники. Тричі Криворізьке авіатехнічне училище визнавалося кращим серед 23-х навчальних закладів цивільної авіації Радянського Союзу. І, врешті-решт, Перехідний червоний прапор назавжди залишилося в Кривому Розі. Цей прапор став одним з експонатів музею історії і трудової слави. Музей цей заслуговує окремої згадки. Він був заснований з ініціативи Якова Григоровича Ракітіна в 1975 році. У залі, стилізованому під салон літака, події, люди, дати, всі самі значущі події історії авіаколеджу. Директор музею - Анатолій Петрович Стретович. Він був у числі перших випускників Краусса (ризького випуску).

Переходящее Красное знамя Музей истории авиаколледжа

Диорама в музее боевой славы      Музей історії і трудової слави не єдиний в коледжі. У сусідньому залі - музей Великої вітчизняної війни із справжньою діорамою, яка зображає вирішальну битву за Кривий Ріг. Відкритий і ще один музей в салоні літака Ту-114, присвячений столітній історії розвитку авіації, який розміщений на навчальній авіаційно-технічній базі. Літак цей - справжній раритет. Таких в світі залишилося всього три.

Ту-114 Ту-114


     З метою підготовки авіаційних фахівців з підвищеним рівнем кваліфікації в 1991 році Криворізькому авіаційно-технічному училищу цивільної авіації було присвоєно статус коледжу (наказ МЦА СРСР № 18 від 22.01.1991 року). Був відкритий бакалаврат, де навчання проводиться за чотирма напрямками, і по 12-ти напрямах готують молодших спеціалістів.
      За 63 роки свого існування навчальний заклад підготував для авіаційної галузі понад 22 тис. фахівців і майже 3 тис. фахівців для країн Північної Америки, Латинської Америки, Північно-Східної Азії, Індії та арабських країн. Саме випускники коледжу, їх компетентність, професіоналізм, грамотність в експлуатації авіаційної техніки і визначили авторитет Криворізького коледжу Національного авіаційного університету на всій території колишнього СРСР і за кордоном. Випускники коледжу працюють більш ніж в 45 країнах світу.
     Невпинний пошук нових методів, нових форм роботи, властивий педагогічному колективу авіаколеджу дозволив пережити нам труднощі останнього десятиліття, і зберегти значення провідного навчального закладу цивільної авіації. Був час, коли над Краусс нависла реальна загроза закриття. У 1991 році Радянський союз розпався, і виявилося, що кількість вузьких фахівців, яких авіаучилище готувало для величезної країни, не може бути затребуване в Україні. І ось тоді довелося шукати вихід, вчитися жити в нових умовах.

     Своє 50-річчя КРАУСС відзначив як навчальний заклад нового типу: відкритий бакалаврат, де навчання проводиться за чотирма напрямками, і по 12-ти напрямах готують молодших спеціалістів. Коледж отримав сертифікат на право викладати предмети по спеціальному обладнанню сучасних українських літаків - Ан-70 і Ан-140. Відкрито першу і поки Единая формаєдина в місті військова кафедра з підготовки офіцерів запасу для Військово-повітряних сил України. А ще - відроджуються старі добрі традиції - введена єдина форма. А крім того, сьогоднішнє курсанти, як і їх попередники, примножують славу коледжу не тільки в науці і техніці, але і в мистецтві, спорті.

Достижения курсантов Достижения курсантов


     28 листопада 1991 року наказом Міністерства вищої освіти України № 231 на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.1991 року № 227 коледж прийнятий до системи Міністерства освіти України.
     Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 01.12.2006 року № 799 «Про припинення діяльності юридичної особи Криворізького коледжу Національного авіаційного університету шляхом перетворення його у структурний підрозділ Національного авіаційного університету» та частиною третьою статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» та у зв’язку з державною реєстрацією 29.08.2007 року Криворізький коледж Національного авіаційного університету «КРАУСС» реорганізований у Криворізький коледж Національного авіаційного університету.
     Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії від 01.07.2008 р. протокол № 72 Криворізькому коледжу Національного авіаційного університету видано ліцензію на право здійснення освітньої діяльності за I-II рівня акредитації на денній формі навчання з підготовки бакалаврів в ліцензованому обсязі 275 осіб і молодших фахівців у ліцензованому обсязі 475 чоловік. На заочній формі навчання ліцензований обсяг набору становить: бакалаврів 275 осіб, молодших спеціалістів - 475 осіб.
     Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії від 06.07.2012р. протокол № 97 Криворізькому коледжу Національного авіаційного університету надано ліцензію на право здійснення освітньої діяльності за I-II рівнем акредитації на денній формі навчання з підготовки бакалаврів у ліцензованому обсязі – 425 осіб, молодших спеціалістів у ліцензованому обсязі – 475 осіб та на підготовку до вступу у ВНЗ громадян України – 300 осіб. На заочній формі навчання ліцензований обсяг набору становить: бакалаврів – 200 осіб, молодших спеціалістів – 325 осіб. Також коледж у 2012 році пройшов ліцензування щодо підготовки іноземних громадян за акредитованими напрямами, спеціальностями – 100 осіб. Коледж здійснює довузівську підготовку.
     Освітню діяльність у даний час коледж здійснює на підставі Ліцензії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України серії АД № 041488, виданої 14.08.2012 року Національному авіаційному університету (для Криворізького коледжу Національного авіаційного університету). У 2012 році коледж отримав Сертифікат схвалення організації з підготовки до технічного обслуговування та екзаменування №UA.147.0002 серія АА №011647 від 06.07.2012р, що дозволяє виконувати підготовку до технічного обслуговування згідно з Частиною А Part-147 та проведення екзаменів і видачу відповідних сертифікатів визнання студентам.
     Авіаколедж пишається своїми випускниками, ну а ті, хто вийшов з цих стін, з вдячністю згадують свою Альма-Матер.Построение
     Коледж постійно змінюється, вдосконалюється - відкриваються нові напрями підготовки спеціалістів, з'являється нове обладнання, ускладнюються програми. Але незмінним залишиться одне: рік за роком сюди приходитимуть нові покоління курсантів освоювати найскладнішу з професій, і будуть пишатися, що саме тут починається політ.

КК НАУ с воздуха КК НАУ с воздуха
КК НАУ с воздуха Учебная АТБ с воздуха

Вхід

Loader